Dag 27 - Reisverslag uit Sansepolcro, Italië van Joke en Henk Rikkengaa - WaarBenJij.nu Dag 27 - Reisverslag uit Sansepolcro, Italië van Joke en Henk Rikkengaa - WaarBenJij.nu

Door: Joke

09 September 2017 | Italië, Sansepolcro

Hoe meer ego we onderweg loslaten, hoe meer ruimte er ontstaat voor de schoonheid die we niet zelf maken maar die we simpelweg aantreffen.
Jeroen Gooskens.

Vandaag onze eerste etappe in de Appenijnen van ongeveer 50 kilometer.
Omdat we gisteren in een dorpje boven de route hebben overnacht gingen de eerste kilometers fluks naar beneden. Snel was die pret echter voorbij en volgden verschillende lange hellingen varierend van 5% tot enkele stukjes van 9%. Al met al een behoorlijk zware dag. Onderweg hebben we nog lekker koffie gedronken en gezellig gekletst met de eigenaar. Hij vond dat wij naast de route nog een paar omwegen moesten maken omdat er zoveel interessante plekken te bezoeken waren. Dat voorstel gaan we een keertje met de auto doen. Boven aangekomen misten we een restaurantje. Omdat we een afdaling hadden van 17 kilometer 4-6% waren we toch snel in Sansepolcro. Daar waren restaurantjes genoeg. Het was ook feest en gezellig druk in de stad. Henk dacht dat de muziek speciaal voor ons optrad, maar dat was een kleine vergissing. Hij had het trouwens wel verdiend. Morgen gaan we naar Assisi. Een lange etappe van ongeveer 88 kilometer met weinig klimwerk, dat scheelt. Nu hopen dat het droog blijft, er wordt de hele dag regen voorspeld.
Ciao tutti

• 09 September 2017 - 21:51

Carla:

Hallo reizigers,
    Een tocht in de Appenijnen berg op berg af met zelfs een stijgingspercentage van 9 procent dat vind ik al met de auto een hele prestatie, dus petje af voor jullie die dit fietsend doen!
    Dus de muzikale ontvangst was in dit geval geheel op zijn plaats.

• 10 September 2017 - 13:20

Ted & Henk:

Als jullie dit lezen hopen we dat jullie zijn ontsnapt aan die "mediterrane storm" waarover zojuist (zondag 13.00h) op het nieuws melding werd gemaakt...! Vooral in Livorno - dus aan de westkust - heeft die storm met ontzettend veel REGEN enorm huisgehouden.... 400 mm regen zou er zijn gevallen, met verdronken mensen tot gevolg!! We duimen voor jullie dat die storm aan jullie voorbij is gegaan!!!. We wensen jullie 'n mooi en gezellig vervolg van jullie fantastische Pelgrim-fietstocht! Groetjes, Ted & Henk

Verslag uit: Italië, Sansepolcro