Dag 17 - Reisverslag uit Mals, Italië van Joke en Henk Rikkengaa - WaarBenJij.nu Dag 17 - Reisverslag uit Mals, Italië van Joke en Henk Rikkengaa - WaarBenJij.nu

30 Augustus 2017 | Italië, Mals

Wie naar Rome trekt leert luisteren naar de zoete melodie van de stilte , het
ritme van de voetstappen in een schier eindeloze deining van landschappen en seizoenen. Jeroen Gooskens.

Vandaag wat later vertrokken met de postbus met fietsaanhanger naar de stad Nauders. Na ongeveer drie kwartier weer op de fiets gestapt om de Reschen pas te passeren en onze reis voort te zetten. Langs de Reschen zee die is ontstaan in 1950 door de aanleg van een stuwmeer. Voor die tijd waren er twee kleine natuurlijke meren. Een groot deel van de stad Reschen en geheel Graun zijn onder water verdwenen alleen de kerktoren van Graun steekt nog boven water uit. De graven die rond de kerk lagen zijn op een hoger deel herbegraven.
Ondertussen was de temperatuur gestegen naar ongeveer 35 graden gelukkig gingen we toen behoorlijk afdalen en koel je op een natuurlijke manier wat af.
De zwaarste drie bergetappes wat betreft de Alpen liggen nu achter ons.
En zijn we nu in het bergdorpje Mals/Malles Venosta want we zijn inmiddels in Italië. We zien nu in de verte al besneeuwde bergtoppen.

Met hartelijke groet,

• 30 Augustus 2017 - 19:32

Geweldig om jullie reis te volgen. Jullie hebben er nog steeds veel plezier in volgens mij. Petje af en een plezierig vervolg

• 30 Augustus 2017 - 23:28

Han En Els :

Hallo Joke en Henk,

Leuk jullie pelgrimsreis te kunnen volgen, al zo'n 900 km afgelegd. Petje af.
    Hopelijk geeft de knie niet te veel problemen. We wensen jullie een voorspoedige reis met nog heel veel zon en mooie belevenissen.

Hartelijke groeten, Han en Els

• 31 Augustus 2017 - 09:50

Joke Steenbergen:

Mooi reisverslag met prachtige foto's. Geweldig zo ver als jullie nu al zijn, want het zal met de bergetappes niet altijd even makkelijk gaan, want ook bergafwaarts moet je je hoofd en "benen" er bij houden. En nu al in Italië. Nog even doorzetten en natuurlijk genieten van de mooie natuur in Italië. Nog een hele fijne verdere reis toegewenst van

Joke Steenbergen

Verslag uit: Italië, Mals