Dag 12 - Reisverslag uit Augsburg, Duitsland van Joke en Henk Rikkengaa - WaarBenJij.nu Dag 12 - Reisverslag uit Augsburg, Duitsland van Joke en Henk Rikkengaa - WaarBenJij.nu

Door: Joke

25 Augustus 2017 | Duitsland, Augsburg

De aarde lacht in bloemen. Hamatreya.

Vandaag ging de etappe van Dillingen an der Donau naar Augsburg, 55 kilometer. We fietsten weer in een schilderij. Een prachtig palet van kleuren, velden paarse en magenta geraniums, gulden roede en nog honderd andere soorten. Boven een weiland draaiden 6 rode wouwen op zoek naar prooi. Langs de paden vol beladen appel- en perenbomen en de vogels zongen dat het een lieve lust was. Een heerlijke dag. Helaas geen foto's van al dit moois, er wordt gefietst, geklauterd en gehijgd. Als ik omhoog fiets/loop kan ik het toestel niet stil houden en als ik heuvel af ga wil ik echt niet stoppen, sorry. Zo langzamerhand komen we in de buurt van de Alpen en ik word daar een beetje nerveus van. Geen dagen vooruit kijken is ons devies tijdens deze rit, maar dat wil niet altijd lukken. Gelukkig heb ik in Henk een fantastische stimulator naast me fietsen.
Nu eerst genieten van een Oostenrijks wijntje om vast te wennen Henk houdt het bij alcoholvrij bier.

• 25 Augustus 2017 - 18:48

Els Drost:

Leuk om jullie te volgen.
    Laat je niet bang maken, je komt altijd boven.
    Geniet er gewoon van.
    Na de klim komt altijd de afdaling en die kan nog veel harder!!

• 25 Augustus 2017 - 18:52

Marguerite:

Leuk, jullie reisverslag te lezen, in gedachten zie ik jullie dapper voortpeddelen. Chapeau!
    Wat moet het heerlijk zijn om dooe z'on kleurenpracht te fietsen.
    Groeten en succes.
    Marguerite.

• 25 Augustus 2017 - 21:20

Peter En Tineke:

Knap dat jullie al rijdend , moeizaam of juist met grote snelheid naar beneden suizend, toch ook nog oog hebben wat er te zien is in de natuur!!En dan aan de foto"s te zien ook heel wat cultuur weten op te snuiven!!
    En je weet wel: maak je geen zorgen voor de dag van morgen, maar fiets/loop er lekker op los!!!
    Warme groeten uit Ede

• 26 Augustus 2017 - 10:50

Henk Gerlofsma:

Foto's zijn natuurlijk leuk, maar jullie beschrijvingen van de schitterende natuur waar jullie doorheen fietsen, zijn zo beeldend, dat we het allemaal voor ons zien...prachtig !!! En wat hebben jullie al 'n ongelooflijk eind afgelegd! Petje af !!! Bijna de Alpen.... Veel sterkte ...enne, gaat 't niet fietsend, dan maar 'n stukkie lopen... Jullie komen d'r zeker wel!!! GroetjesTed&Henk

• 27 Augustus 2017 - 13:58

Marianne Van Sluijs:

Lieve Joke en Henk,

Vandaag begonnen jullie blog te volgen. Wat schrijven jullie ontzettend mooi en beeldend Ik heb alle dagen dat ik jullie blog nog niet had gelezen ingehaald. Prachtig! En ook de citaten zijn geweldig. Willem en ik hebben vrijdag op een tandem gefietst en we hadden al zadelpijn van 40 kilometer. Ik heb heel veel bewondering voor jullie doorzettingsvermogen en ik geniet van de beschrijving van jullie prachtige reis. Veel succes verder! Ook de hartelijke groeten van Willem. Liefs, Marianne

Verslag uit: Duitsland, Augsburg