Dag 7 - Reisverslag uit Neckargemünd, Duitsland van Joke en Henk Rikkengaa - WaarBenJij.nu Dag 7 - Reisverslag uit Neckargemünd, Duitsland van Joke en Henk Rikkengaa - WaarBenJij.nu

20 Augustus 2017 | Duitsland, Neckargemünd

De weg, als men er naar kijkt, ziet men hem niet. Als men er naar luistert, hoort men hem niet. Maar als men hem gebruikt is hij onuitputtelijk. Lao tse.

Beste Volgers

Op tijd vertrokken met een stralend zonnetje. Sliepen vlak bij de route en dat scheelt weer. De eerste kilometers rustig aan als warming up. Maar al snel gingen we al weer lekker op de pedalen.
Een mooi vlak parcour met sommige stukken onverhard en met van die dwars ribbels dus lekker bonken. Joke heeft wat last van haar knie dan is dat gebonk minder leuk.
Wat veel goed maakte was de prachtige natuur, riviertjes, mooie dorpjes, en aardige mensen.
Onderweg als voorbereiding op Italië een heerlijke pasta gegeten.
We passeerden ook de universiteitsstad Heidelberg waar we in de grote dom een mooie stempel hebben gehaald voor ons pelgrims paspoort.
We gaan zeker nog een keer terug om deze stad beter te bekijken.

Voor zover deze zondag, Hartelijke groet,

• 20 Augustus 2017 - 18:16

Henk Gerlofsma:

Zo'n geweldige fietsdag moet heerlijk zijn, wel afgezien van het effect van 'n ribbelig stukje parcours op Joke d'r knie..dat is jammer. Maar verder dus genieten van alles om je heen. Ergens in de namiddag fietsten jullie richting zuid-zuid-oost, terwijl Jip op de terugvlucht vanuit Wenen (weekendje bij 'n vriendin in Bratislava geweest) boven jullie vloog in 'n Boeing 737, in de richting van Rotterdam The Haque AirPort !! Groetjes, Ted en Henk

• 20 Augustus 2017 - 19:45

Weer een mooie zonnige reisdag gehad,,heb de Grote dom van "Heidelberg" bekeken dat zal zeker op jullie wel indruk gemaakt hebben.
    En dat je daar in die kerk de stempel mocht ontvangen dat is toch wel bijzonder,,Jammer van het stukje onverharde weg,,ja Joke dat moest je even bezuren,,maar het gaat je wel lukken.

Nog veel fietsplezier.

Groetjes: Gerda

• 20 Augustus 2017 - 20:45

Peter En Tineke:

Hallo Joke en Henk,
    Wij zijn weer terug van weggeweest en lezen nu jullie reisverslagen. Wat leuk om al jullie belevenissen te volgen en daarbij diepzinnige uitspraken en wijsheden te lezen.
    Wat Heidelberg betreft: Ga eind oktober daarheen , mooie herfstkleuren en dan vanuit het Odenwald.
    Joke, het beste met je knie en we zien uit naar jullie volgende verslag. Groetjes van Peter en Tineke

• 20 Augustus 2017 - 22:45

Ans En Lauwrens:

Alweer een week onderweg en al diep in Duitsland. Complimenten de kop is er af dus dat biedt goede perspectieven. Blijf genieten van deze mooie tocht. En de stempelkaart ziet er al minder leeg uit!

Verslag uit: Duitsland, Neckargemünd