Dag 28 - Reisverslag uit Assisi, Italië van Joke en Henk Rikkengaa - WaarBenJij.nu Dag 28 - Reisverslag uit Assisi, Italië van Joke en Henk Rikkengaa - WaarBenJij.nu

10 September 2017 | Italië, Assisi

Alleen de weg daar gaat het om. Jean Debruynne.

Wat later dan anders maar we hadden even tijd nodig om te herstellen.
Vandaag 95 kilometer gefietst naar Asssisi met 80 km plensbuien en onweer wat een behoorlijk appèl heeft gedaan op ons doorzettings vermogen. Maar we zijn intussen weer droog en hebben gegeten. Ook nog even snel een aantal belangrijke monumenten in Assisi bezocht en ons eerste testimonium ontvangen in de Basilica di S. Francisco met zijn prachtige fresco's.
Asissi is prachtig maar ligt tegen een behoorlijk steile berg aan wat na zo'n dag als vandaag een aardige beklimming betekent.
Morgen gaan we verder met de derde etappe in de Appenijnen niet zo lang als vandaag ongeveer 50 km. maar wel klimmen en klauteren.
Hopelijk minder nat dan vandaag alhoewel de voorspellingen niet al te best zijn.

Met hartelijke groet,

• 10 September 2017 - 22:12

Diet En Barend:

Veel respect voor jullie doorzettingsvermogen!

• 10 September 2017 - 22:42

Jan En Wilma Morren:

Petje af voor jullie, wat een doorzettingsvermogen. De laatste loodjes.. veel succes en een hartelijke groet van Jan en Wilma Morren

• 11 September 2017 - 08:15

Ada En Gerard :

Hopelijk blijft de regen weg. We wensen jullie veel moed en doorzettingsvermogen in deze bergritten.

• 11 September 2017 - 11:00

Wat een lef en moed is er voor nodig om deze lange rit te voltooien.
    Hopelijk laten de weergoden jullie niet in de steek. "Sterkte"

Groet:Gerda

• 11 September 2017 - 12:44

Ted & Henk:

Veel moed en vooral dóórrzettingsvermogen !! Petje-af en diep respect voor jullie prestatie! En dan toch weer die "laatste loodjes". Hopelijk wordt het na de Apenijnen beter wat het klimmen en het weer betreft... We volgen jullie tocht steeds op GoogleMaps... Het gaat al aardig opschieten!! Véél sterkte...en droog weer! Groetjes, Ted & Henk

• 11 September 2017 - 14:05

Coby Schonenberg:

Sorry voor de veel te late reactie, wat een fantastische reis maken jullie.
    Ik ga het allemaal op mijn gemak weer herlezen met de foto's erbij.
    En verder hebben jullie veel last van de regen maar kunnen jullie nu wel door?
    Het is echt vreselijk in Toscane, bij jullie in de buurt????? Ik moest echt aan jullie denken.

Nou zet hem op toi toi tpoi. liefs Coby

• 13 September 2017 - 13:51

Trudi:

Lieve reizigers,

Herinneringen komen bij mij op nu ik Assisi bekijk.
    Het exacte jaar weet ik niet meer , ergens in 2000.
    Assisi stond tussen de hoge kraanwerkers i.v.m. de beving die daar is
    geweest. Op jullie beelden is er van het kraanwerk niets meer over
    zo te zien.Prachtig en hopelijk blijft dit ook zo.
    Wat een historie en wat een schitterende bouwwerken.
    Mijn hart maakt een sprongetje.
    Heel veel liefs en vooral meer en meer moois van deze toch ook
    bijzondere levensreis.

Trudi