Dag 15 - Reisverslag uit Thannrain, Oostenrijk van Joke en Henk Rikkengaa - WaarBenJij.nu Dag 15 - Reisverslag uit Thannrain, Oostenrijk van Joke en Henk Rikkengaa - WaarBenJij.nu

28 Augustus 2017 | Oostenrijk, Thannrain

Wees de stok die het vallen verhindert en de haven die de drenkelingen opvangt, opdat, geleid door u , wij met zekerheid ons doel bereiken en gezond en wel thuiskomen. Stokkenpraat.

Vanmorgen op tijd vertrokken en begonnen aan onze eerste bergetappe.
Een paar spatjes maar verder goed weer.
De start 3 kilometer met een stijging van 5% en na Mittenwald 1,8 km
7-8 %. Daar tussen licht stijgend met gemene klimmertjes. Vlak voor de laatste top nog 1,5 km tussen 3 en 9 %.
Daarna een afdaling 7 km van 7-10%. Wel veel langs de weg maar ook gefietst door prachtige dorpjes met wandschilderingen en natuurlijk de Oostenrijkse plantenbakken aan de gevels.
Op de achtergrond steeds weer het geluid van snel stromende Inn.
Het was hard werken maar zeer de moeite waard. Ook het besef dat we wel heel zuinig moeten zijn op deze prachtige natuur.
Morgen iets minder heftig 60 km langzaam stijgend in het Oostenrijkse.

Hartelijke groet,

• 28 Augustus 2017 - 18:19

Emanuel Van Welzenis:

Mooie plaatjes en een beetje heimwee, wij waren dit jaar in Imst en bezochten ook het klooster in Stams wat ook op jullie route ligt.. We reizen in gedachten een beetje mee. Sterkte en kRacht

• 28 Augustus 2017 - 19:15

Peter En Tineke:

Zo, jullie zijn met een vaartje het Inntal ingereden en nu bij Stams. Het Klooster is echt de moeite waard,al hoewel een er een soort Gymnasium inzit .Wij waren daar vorig jaar nog en toen was net de zoveelste renovatie klaar. Wij hebben nog gezien dat ze met een dun penseeltje bladgoud verf aanbrachten met engelengeduld.Leef per dag en hopelijk gaat het goed met jullie lijf en ledematen.Geniet van Gods mooie schepping.Liefs uit Ede

• 29 Augustus 2017 - 17:04

Leny Koreman:

Wat een geweldige ervaring maken jullie mee en allemaal op eigen kracht en inspanning zweetdruppels en spierpijn.
    Wij hopen dat het goed gaat met de knie van Joke want er moet nog een heel stuk gefietst worden.
    In ieder geval wij zijn trots op jullie. Lieve groet Joop en Leny

Verslag uit: Oostenrijk, Thannrain