Dag 10/11 - Reisverslag uit Dillingen an der Donau, Duitsland van Joke en Henk Rikkengaa - WaarBenJij.nu Dag 10/11 - Reisverslag uit Dillingen an der Donau, Duitsland van Joke en Henk Rikkengaa - WaarBenJij.nu

Dag 10/11

24 Augustus 2017 | Duitsland, Dillingen an der Donau

De pelgrim hoort bij de weg en de weg bij de pelgrim. De pelgrim is de bewoner van de weg. Tegelijk is de pelgrim een vreemdeling, die letterlijk alles aan zich voorbij laat gaan. Hij hoort nergens thuis, gaat elke dag ergens anders heen.

Eerst effe over gisteren ( woensdag) hard werken, hard werken en nog eens hard werken volgens het Handboek der Mariniers hoofdstuk de " mountain leader" waren wij bevorderd tot de z.g. klipgeit. Alle wegen leiden naar Rome maar ze zijn zeker niet plat. Dus 50 kilometer klimmen en klauteren. Wel weer een record een afdaling van 49 kilometer per uur.
Maar we hebben het gered en zijn trots op ons zelf.

Maar nu naar vandaag dag 11,

Etappe van Ellwangen naar Dillingen aan der Donau 70 kilometer.
Mooi weer een paar stevige klimmetjes maar verder een prachtige natuur en schitterende uitzichten.
Gestart om 08.00 uur en binnen om 13.00 uur dat is toch netjes. We hadden een beetje haast omdat Joke een kapotte spaak had gereden en we wilde nog tijdhebben om de fietsenmaker te bezoeken en onze pelgrimsstempels te scoren. Alles gelukt.
We verblijven nu in een prachtig Gasthaus ik schrijf dit nu in de biergarten.
Maar alleen met alcohol vrij bier.

Morgen naar Augsburg ongever 50 km.

Hartelijke groet,

• 24 Augustus 2017 - 18:55

Jeanne:

Wat een geweldige prestatie, die klim en klauter tocht van 50 km.
    En dan met een snelheid van 49 km naar beneden. Wat een prestatie en durf!
    Ik zie jullie zitten in de biergarten met een voldaan en trots gevoel.
    Voor het vervolg heel veel succes !
    Hartelijke groeten ook van Emanuel,

Jeanne

• 24 Augustus 2017 - 19:54

Jan En Wilma Morren:

Joke en Henk, petje af voor jullie prestatie. Joke is na afloop ook marinier. Een hartelijke groet van Jan en Wilma Morren

• 24 Augustus 2017 - 23:17

Henk Gerlofsma:

Wat maken jullie toch 'n prachtige tocht! We genieten van jullie foto's met die schitterende vergezichten....en dat het klimmen en klauteren is (geweest) kan je goed zien vanaf het hoge punt van waar af is gefotografeerd. Jullie gaan goed!! Ik haal geregeld de kaart (Google Maps) erbij om 'n goed idee te krijgen .....straks Augsburg ..en dan verschijnt München al op de kaart!!! Tjonge jonge wat 'n eind !!!!! ..en ach..dat ene spaakje... Hopelijk geen 'slag' in 't wiel?. Veel Sterkte !! Groetjes, Ted en Henk

• 25 Augustus 2017 - 17:18

Lia Lourenco:

hallo daar ben ik weer heb het een beetje druk gehad deze dagen dus geen tijd om te internetten maar nu zit ik even achter de computer en ben weer helemaal bij, wat een leuke fotos jullie maken wel een mooie reis geniet er maar van en wij reizen zo een beetje mee groetjes lia

Verslag uit: Duitsland, Dillingen an der Donau