Dag 6 - Reisverslag uit Biebesheim, Duitsland van Joke en Henk Rikkengaa - WaarBenJij.nu Dag 6 - Reisverslag uit Biebesheim, Duitsland van Joke en Henk Rikkengaa - WaarBenJij.nu

19 Augustus 2017 | Duitsland, Biebesheim

Je kunt de hemel alleen maar bereiken als je eerder afgedaald in je eigen ziel. Paul Claudel.

Vandaag weer wat later vertrokken omdat we op ons overnachtingsadres het niet voor elkaar kregen eerder te mogen ontbijten.
Maar goed op weg naar Biebesheim een etappe van 79 kilometer.
Een mooi vlak traject waar we lekker konden opschieten. In Nierstein een hapje gegeten en weer verder. Het was prima fietsweer een zonnetje en af en toe wat wolken. Joke was erg teleurgesteld dat ze in dit gebied geen Rijn wijntjes mocht proeven want die zakken in de benen zoals elke fietser weet. Gemiddeld fietsen we nu ongeveer tussen de 18 en 20 km per uur. Tijdens de trainingen lag dat hoger maar door de bagage zijn de fietsen nu een stuk zwaarder en dat merk je vooral bij het klimmen.
De etappe van morgen is van Biebesheim naar Kleingemund ongeveer 72 km.
Dat is de Bovenrijnvlakte overwegend agrarisch gebied met ook ruimte voor de natuur bij Heidelberg volgt de route het dal van de Neckar.
Deze etappe is iets korter dan anders maar dan kan ik mooi de kettingen schoon maken en smeren dus materiaal onderhoud.

Hartelijke groet,

• 19 Augustus 2017 - 19:31

Henk Gerlofsma:

Mooie vlakke tocht onder 'n lekker zonnetje "stilte voor de storm"? Enne...Tja...geen Rijnwijntje

• 19 Augustus 2017 - 19:32

Teresa Murkens:

Geen wijntje, maar wel een heerlijk biertje !
    Volg jullie iedere dag en in de Friezenkerk wachten wij op jullie !
    De bisschop komt pas eind september terug, dus wij houden contact en anders is er altijd Kees !
    Goeie dagen lieverds !

• 19 Augustus 2017 - 19:37

Henk Gerlofsma:

Al doende en schrijvend, kom ik er achter dat ik geen afwijkende items in de tekst kan opnemen zoals bijv. 'n smiley of iets dergelijks. Alle tekst er na wordt dan NIET weergegeven in het reactie-overzichtje... Maar goed, mijn tip was aan Joke om toch maar een wijntje te nemen zodat je straks de Italiaanse wijnen rijkelijk kunt laten stromen. Veel sterkte weer voor de komende dagen! Groetjes, Henk en Ted

• 20 Augustus 2017 - 10:41

Carla Hexspoor:

Schitterend, wat schudden julle gemakkelijk, de citaten bij de dagaankondiging uit jullie mouw of toch elke keer even internet geraadpleegd!

Verslag uit: Duitsland, Biebesheim